Context/Contenido

All the post published on this blog are cases either diagnosed, treated or attended by me, surgeries I performed myself or they are based on my experiences through my years working as a vet. The photos have also be done by me, unless it is told otherwise.
Todas las entradas mostradas en este blog son casos que atendí, cirugías que hice o están basados en mi experiencia de mis años como veterinaria. Las fotos también han sido hechas por mi, a menos que se diga su procedencia.

Tuesday 8 May 2012

Frequent questios about pet health insurance/ preguntas frecuentes sobre seguros de mascotas

 
Example taken from here

  • Why are veterinary costs rising to the point that pet  helath insurance (PHI) are more often? Continuing technological advancement in veterinary medicine (MRI, referrals to specialists, X-rays, ultrasound scans, blood tests, etc) to levels that resemble human medicine, a more sophisticated veterinary care and hospitals as good as human's,  get fees that are not a bargain anymore. In some cases, diagnosis or treatments are so high that only insured can afford it. Receiving goods in exchange for veterinary services is over.
  • ¿Porqué han subido tanto los costes veterinarios que los seguros veterinarios de mascotas (SVM) son más frecuentes? Los continuos avances tecnológicos en la medicina veterinaria (resonancia magnética, derivaciones a especialistas, radiología, ecografías, analíticas, etc) a niveles que se igualan a la medicina humana, cuidados veterinarios cada vez más complejos, y hospitales tan buenos como los humanos, ha hecho que los costes ya no sean una ganga. En algunos casos, los diagnósticos y tratamientos son tan elevados que sólo un animal asegurado lo puede afrontar. Tampoco se hacen ya trueques por servicios veterinarios.
  • How many types of pet insurance are in the market? Basically, there are 2 models, "benefit schedule, BS" and "veterinary bill percentage, VBP". The BS-based plan has a clear and well defined list of benefits that outlines how much will be reimbursed for any covered problem, so that the client can make appropiate plans to pay for the services. The VBP-based plan says that benefits are subject to a reasonable or usual and customary fee. Instead of reimbursing a percentage of the invoice, they will reimburse the percentage that they deem to be reasonable. This list of reasonable fee is not disclosed and outlined to the policyholder  like the BS, being only known after the claim is submitted and the "explanation of benefits" is received.
  • ¿Cuántos tipos de SVM hay en el mercado? Básicamente hay dos modelos, el "pliego de prestaciones, PP" y el "porcentaje de factura veterinaria, PFV". El PP es una póliza  que detalla clara y definidamente las prestaciones que se reembolsan por cada cobertura, de modo que el cliente puede presupuestar los servicios. El PFV mantiene unas prestaciones sujetas a tarifas razonables o comunes, y en vez de reembolsar un porcentaje de la factura, reembolsan el que consideran razonable. Así, esta póliza no está desclasificada y esbozada como la anterior, conociéndose la suma después del reclamo y de haber recibido el "desglose del cálculo de prestaciones"
  • What does a PHI cover? Most of them cover phisical examination, diagnostic tests, X-rays, prescriptions, hospitalizations, treatments and surgeries for medical conditions, dieases and injuries. But not them all cover 3rd party, home visits, behaviour problems, congenital diseases, euthanasia,  pregnancy, whelping and kittening, some dental treatments, death from accident or illness, retrieval cost if the pet goes missing, holidays cancellations, covering abroad, hydrotherapy, higher risk breeds, working dogs, breeds classified as potentially dangerous, conditions arising within 10-30 days after the insuring the pet, or the policy may change as the pet ages. Plans like "accident only" or "injury policies" , with a lower premium cost, may cover just treating accidents and injuries, and these may be the only plans allowed to very old or sick pets by the company. No PHI will cover the entire vet invoice whatever the plan. 
  • ¿Qué cubre el SVM? Muchos de ellos cubren examen físico, pruebas diagnósticas, radiografías, prescripciones, hospitalizaciones, tratamientos y cirugías de un caso médico, enfermedad o heridas. Pero no todos cubren a terceros, visitas a domicilio, problemas de conducta, eutanasia, preñez, parto, algunos tratamientos dentales, muerte por accidente o enfermedad, indemnización por extravío del animal, cancelaciones de vacaciones, cobertura en el extranjero, hidroterapia, razas de alto riesgo, problemas que surjan los 10-30 días de asegurar al animal (el llamado "período de carencia"), o las condiciones pueden cambiar conforme envejece. Planes como "asistencia veterinaria por accidentes" o "póliza por traumatismo", con una prima menor, puede cubrir sólo el tratamiento por el accidente y los traumatismos, y a veces son las únicas que se les permiten a mascotas muy mayores o enfermas. Ninguna póliza de un  SVM va a cubrir el total de los costes de una factura.
  • Which are the "cover conditions coverage limitations"? That will depend on the PHI policy, It may, for instance, cover diabetes the first year, but claims for manteinance over the next years are not covered, for it is considered pre-existing (to the year before). Other companies may limit the reimbursment for chronic conditions, labelling all the occurences of it as the same incident (in this case, a per-incident maximum bill be applied, and once this amount is exhausted, it is not covered anymore)
  • ¿Cuáles son las "condiciones de cobertura limitadas"? Esto dependerá de la póliza. Puede ser que, por ejemplo, cubra la diabetes el primer año, pero reclamaciones par a su mantenimiento en los siguientes años no los cubra, al considerarla pre-existente (del año anterior). Otras compañías pueden limitar el reembolso para las afecciones crónicas, etiquetando todas las incidencias del mismo problema (en este caso, una suma máxima por incidente se puede haber aplicado, y una vez alcanzada, deja de estar cubierta)
  • What do a PHI mean with "annual maximum"? An AM is the maximum amount that the PHI will reimburse within one year. It can be convined with a per-incident maximum.
  • ¿Qué quiere decir con un "suma asegurada"? Una SA es la cantidad máxima que el SVM va a reembolsar en un año. Se puede combinar con un máximo por incidente.
  • And what does per-incident maximum mean? That is the maximum amount of every incident of illness or injury, applying the sum of the claims due to several appointmets for the same incident. Additionaly, some PHI may consider the same conditions that span from year to year as one incident, limiting the coverage of a chronic condition.
  • ¿Y qué significa "suma asegurada por incidente"? Es la cantidad máxima para cada incidente o daño, aplicada al total de los reclamos por el mismo incidente. Además, algunos SVM pueden considerar como el mismo caso al incidente que se prolongue de un año a otro, limitando la cobertura de un caso crónico.
  • When must be paid a deductible or excess? when the policyholder takes a PHI with deductible, this is an amount of money that the client will have to pay before the PHI company reimburses any claim. Not having any claim means that no deductible is paid.  It will be either annual (over the entire year) or per-incident. The higher the deductible plans features, the lower the premium will be.
  • ¿Cuándo debo pagar una franquicia? cuando el asegurado tome una póliza con franquicia, esta cantidad de dinero es la que tendrá que pagar antes de que se le reembolse lo reclamado. No presentar reclamaciones significa que no hay que pagar la franquicia. Puede ser tanto anual como por-incidencia.
  • What is a co-payment? It is the % of each claim that the client is responsible for payment, normally ranging from 0 to 40%, and the PHI company will be responsible of the remaining 60-100%.
  • ¿Qué es el copago? es el % de cada reclamación de la que el cliente es responsable de pagar, normalmente entre 0 y 40%, siendo la compañía responsable del otro 60-100%.
  • Why would my vet be interested in my pet having a PHI? because PHI allows pet owners to afford treatments with less hesitation, insured pets have a higher level of care, make more appointments and sooner, and their lifespan is longer.  
  • ¿Porqué se interesa mi veterinario en que tenga un SVM? porque los SVM permiten a los dueños hacer frenta a tratamientos con menos indecisión, los animales asegurados tienen mayores cuidados sanitarios, más citas y más pronto, y su media de vida es más larga.  
  • Will my vet submit the claim? Veterinary staff might help to complete claim forms.   By law, clients have access to their clinical record at their request. When companies request medical records, either during enrollment or a claim, some surgeries may fax it directly to them, some will give it to the client, or perhaps charge a record copy fee. However, it is the client who must provide the copy record and submit the claim.
  • ¿Mi veterinario presenta la reclamación? el personal veterinario puede ayudar a rellenar una reclamación. Por ley, el cliente tiene acceso a su ficha médica si la solicita. Cuando las compañías piden estas fichas clínicas, ya sea durante la inscripción o en una reclamación, algunas clinicas pueden enviarlas por fax directamente, otras se las entregarán al cliente, o incluso tengan tarifas por copiarlas. Sin embargo, es el cliente el que debe entregar las fichas médicas y las reclamaciones.
  • Is there any way to know if a PHI company is reliable? Yes, there are unbiased sites that provide rating creditworthiness of different companies, such as A.M. Best or Better Business Bureau
  • Example of a pet health insurance
  • ¿Hay algún modo de saber si una compañía de SVM es de fiar? Sí, hay enlaces imparciales que proveen una clasificación crediticia de las distintas compañías, como A.M.Best, o Better Business Bureau.

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